Hemavan

Nu sitter jag och Andreas i soffan hemma hos mig. Super härligt att vara hemma.
Men det var en spännande resa hit måste jag säga.

Vi körde från Sollfteå vid tolv tiden igår, jag körde.
Stannade i Storuman för att få i oss lite mat och körde sedan vidare. Då körde Andreas.
Men ca 5 mil utanför Storuman blev Älsklingen lite trött och vi bytte av varann..
Ingen bra idé!
ca 7 mil från Tärnaby fick jag sladd och jag lyckades inte parera sladden.
snurrade lite grann och in i snön for vi. Det kändes som vi for jätte långt och skulle stanna av vid ett stort träd.
Men vi klarade oss bra, jag hade parkerat fint brevid vägen. Lite för mycket inne i snön så vi inte kunde köra därifrån.
Så vi fick be pappa ringa efter en traktor som drog upp oss.
Men bilen klarade sig bra och vi också.
Då har man upplevt det, och kommer nog inte köra fortare än 70 km/h på länge ;)

Har iaf idag varit i Mo I Rana för att följa med mamma och gubben Abmo till veterinären.
Stackarn har ju fått operera sin sena i vänstra framtassen. Lilla syster har lyckats köra på honom med slalomskidorna.
Idag bytte vi bandage på honom iaf.
Allt gick bra.

Men nu ska vi käka lite räkor!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hey babe, tur att det gick bra med dig och Andreas :)

2009-12-12 @ 23:54:27
URL: http://mikaelawestring.blogg.se/
Postat av: kusin vitamin

Skönt att de gick bra med er. Körde till/från storuman i fredas/lördas och de va inte roligt fast ja ändå ha en hyfsat bra bil.

Vi få se till att få en glögg kväll snart



Kraam

2009-12-13 @ 20:26:11
URL: http://nogg.se/setterliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0