stadsränning

Igår var jag i Mo i Rana med min faster Kristina. Hade super trevligt!
Hon försökte få bort några julklappar och jag försökte vara trevligt sällskap.
Gick ganska snabbt, så var hemma tidigt.
Köpte nå nagelgrejs där så ringde min kusin Sofia på kvällen och undrar om hon hade lust att fixa mina ovårdade naglar lite grann. Så vid 7 tiden var jag förbi där och blev kvar ändå till tio.
Naglarna blev super fina, super duktig kusin!, och trevligt var det.
Så hade helt enkelt en super trevlig dag!

Idag var jag på Mo med syrran.
Det var äckligare väder, blåst och snö, och en massa folk där.
Så det var lite jobbigare idag. Men hade trevligt med syrran också.
Blev väl klar där tidigt också så det gick fort de med.

Ikväll ska vi fara och elda lite så att vi kan baka laejpie i morgon.
Lite bröd till jul måste man ju ha.

Så nu ska jag skynda mig att göra lite fint här så att mamma inte får slag när hon kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0