Älsklingen sjuk

Nu är det ett tag sen jag uppdaterade här.
Men vad som har hänt är att jag blev sjuk när jag var i Umeå hos Linnea. Åkte sedan hem och mamma tvingade mig och Andreas att stanna över helgen hemma, Andreas blev också sjuk.
For på sjukan för att det gjorde ont i mina lungor när jag andades. Men de sa att det inte var något...
Måndagen började vi att jobba i alla fall. Körde alltså till Saltdal på söndagen.

Har jobbat på sen dess. Men min älskade Andreas fick hög feber igen på onsdagen och har haft feber sedan dess.
Igår hade han jätte ont, och jag blev jätte rädd. Så jag googlade på svininfluensan, rinde sedan 1177 för att symptomen stämde bra in på Andreas. De rekommenderade att jag skulle till apoteket och ta ut tamiflu åt honom. Ringde då mamma och hon sa detsamma. Och gubben min som är i riskgruppen..
Körde full fart till Rognan (4mil) för att fara på apoteket.
Fyllde då i ett formulär om Andreas och tänkte att det var över 48 h som Andreas fick febern.
Och bara för det så fick jag inte ta ut tamiflu!! Arg blev jag, och satte mig då i bilen för att köra hem för att ta Älsklingen till sjukan. Men då kom jag ju på att det inte var 48 h timmar sedan som han fick febern det var ju typ bara 30 h sedan. Så gick in, lite smått generad, och bad om tamiflun. De trodde ju självklart att jag ljög men dom kunde ju inte neka mig. Så jag fick medicinen! Jippi!
Så nu går han på en kur mot svininfluensan.
Hoppas bara att jag inte blir sjuk, när jag verkligen inte kan motstå att pussa på honom och ligga och mysa med gullet.

Jag jobbar på som vanligt, varje dag fram till den 3 dec, sedan är vi faktiskt ledig i fyra veckor.. kanske 6 v. Men det vill jag inte. Det är inte bra ekonomiskt.

Ska gå och kolla hur Älsklingen mår nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0