Första blogginlägget, stor press!

"Happiness is taking things as they are"


Det här är alltså det första blogginlägget i denna blogg, stor press...
Jag ska göra en liten snabb uppdatering på vad som sker i mitt liv just nu så du hänger med lite grann.

Är på saltdal turistsenter (Norge) och jobbar. Har skrivit på kontrakt fram till februari med dom, så där stannar jag och min fortfarande lika underbara pojkvän Andreas. Saltdal Turistsenter är ett turistsenter.. Det finns en kiosk, café, hotellrum och stugor här. Under sommarna finns det även en ute badanläggning här. Jag och Andreas jobbar med det mesta här, receptionist, kassörska, städare, vaktmästare, servitör och i sommar var vi badvakter.
Vi har nu börjat jobbar intervaller.. det innebär att vi jobbar 21 dagar i rad och sedan är vi ledig 14. Fungerar hittills helt utmärkt. Har bara testat att vara ledig 14 dagar och är nu inne på att jobba i 21. Vi är inne på våran 7 dag nu.
Glömde att skriva att det även finns caravan platser här. Fullsatt på alla våra platser här. Så även fast det här är en lite håla så är det ganska populärt. Hemsida har vi självklart, kolla gärna in hur det ser ut här! http://www.saltdal-turistsenter.no/
Nog om jobbet...

Har egentligen inte så mycket mer som försegår i mitt liv just nu..
Men lite grann, så det kommer inte att vara en död blogg det här, hoppas jag.
Vill nog bara skriva lite om vad vi gör om dagarna. Skriver vi eftersom jag bor just nu med Andreas och tillbringar nästan 24h med han, varje dag. Går hur bra som helst !

Jag och Andreas ska i alla fall dra till Egypten den 1 november i en vecka.
Vi ska åka till ett fint ställe som heter El Gouna.
http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Afrika/Egypten/ElGouna/Pages/default.aspx
Ska bli härligt med lite sol och värme. Blev inte allt för mycket i sommar, när man jobbade för det mesta.
Även fast vi var badvakter, men magen fick man inte visa, vilket innebar att det bara var armar och ben som fick färg. Super snygg bränna!

Nu har Luleå - Modo spelat klart. Seger till Luleå!! 3-1
Lyssnade på webbradio, tur att internet finns, annars vet jag vem som skulle få fnatt.
Andreas är ett riktigt hockey freak.. och man har väl dragits med lite grann. Men inte så att jag känner att jag behöver sitta i två timmar, och lyssna på en halv kass högtalare från datorn, för att veta resultatet i matchen.
Men kul ändå.

Men nu ska jag packa ihop och dra ner till stugan, där jag och Andreas bor då under dessa 21 dagar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0