Oj mycket att berätta!

Har flyttat till en ny lägenhet, i onsdags.
Den är stor och fin. Vi har alla ett eget rum (utom jag och andreas som delar). Vi har 4 balkonger, nytt och fräscht kök, ett rum där man tvättar och duschar (badkar) och ett rum för toaletten. Jätte bekvämt på morgonen när nån ska duscha och nån ska sminka sig.
Det är ett tv rum och en stor hall med.

Det enda är att det är ett ganska hemskt område, sker tydligen mycket rån och hemskt här.

Alla kvällar kring 23.00 och fram till 3,4 på morgonen, kan man skåda några intressanta personer utanför lägenheten.
"Sitter på min balkong, dricker sangria ur ett vinglas. Där står dom igen. Två killgäng, undra vad dom gör var första tanken, dom har stått där länge nu. Det ska jag snart få veta...
Dom säljer Hasch. Ena killen (stor säljaren) tar ett bloss, tittar på cigaretten han håller i, tar ett blåss till och fortsätter så tills den är slut.
Han lyckas få sig ett "sälj" (vilket sker rätt ofta), går bortåt till ett av gömställena som är vid ett av husets lister. Tar fram lite av det "goda" och smyger in det i handen på köparen. Samtidigt får han pengar in handen.
Vet inte hur mycket dom tar betalt, har aldrig fått se...

Ena gänget gömmer sina grejer i gatulock, låter rätt mycket när dom tar fram det.. men verkar helt normalt här i Barcelona. Dom säljer även öl.

När polisen kommer (dom glider förbi här rätt ofta) så försvinner alla väldigt fort. Den som säljer öl lyckas gömma den i påsen på nått vänster..
Dom är fruktastsvärt uppmärksamma och försvinner innan man själv hinner reagera på att polisen har kommit."

Det är faktiskt lagligt att ha lite hasch på sig här, men man får inte sälja.

Detta är alltså en del av våran vardag insåg jag och Andreas idag, men testa på ska vi då inte göra.


Idag har vi legat lite på stranden. Det har blivit väldigt varmt här nu och det är riktigt jobbigt att sova om nätterna. Vi har köpt oss en liten fläkt så att det ska bli lite svalare.
Det blev inte länge på stranden idag, man svettades så mycket att vi inte orkade.
Gick istället hem och förberedde oss för att se Spanien och Paraguay matchen.
Den var spännande, Spanien vann! 1-0. Det skulle va riktigt kul om Spanien gick till final. Vilket liv det skulle va i denna stora stad!

På måndag går jag över till kundtjänst. Ska bli kul, jag får iaf jobba ungefär samma tider som Andreas, vissa dagar.

Har även skypat lite med Linnéa ikväll, men hon hade så dålig internetmottagning så det blev lite hackigt. Men roligt ändå. Hon är saknad!
Det är även min kära bror och lilla syster. Och Mamma och Pappa, och Mats och Barbro. och några till då ;)

Men nu ska jag sova för i morgon ska jag och Andreas till en strand utanför staden, MYS!

(Du kan vara lite nöjd mamma, jag har faktiskt sprungit alla dagar förutom en den här veckan, blir även en liten tur i morgon. Ska fortsätta så..)

Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Vi längtat efter er också. Men var försiktiga och undvik att vara ute ensamma. Kram

2010-07-04 @ 22:57:41
Postat av: Faster

Hej! Vad fin du var på midsommar (du är alltid fin)

! Vilken suck av lättnad din mamma ska ha dragit när hon läste att du sprungit alla dagar utom en denna vecka, hon skulle inte ha reagerat om du sen skrev att du köpt hasch av killen nere på gatan ;)

Sköt om dig Kramar hälsa Andereas

2010-07-07 @ 11:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0